Twój koszyk
ilość: 0 wartość: 0,00 PLN
Sprawdź ilość punktów
POLECAMY
POLECAMY
Pieczywo
Nabiał i jajka
Mięso, wędliny, wyroby garmażeryjne
Warzywa i owoce
Napoje, soki, woda
Dla dzieci
Dla zwierząt
Zdrowa żywność
Słodycze i przekąski
Gumy i dropsy
Ciasta, desery i dodatki
Tłuszcze i oleje
Artykuły sypkie
Przetwory owocowe, warzywne i rybne
Przyprawy, sosy, majonezy
Kawa, herbata, śmietanki, kakao
Dżemy, miody, kremy
Dania, słoiki, puszki, konserwy
Artykuły mrożone i ryby
Chemia gospodarcza
Kosmetyki i akcesoria
Artykuły higieniczne
Kiosk
Dom, ogród, otoczenie, tekstylia, odzież
AGD i porcelana
Artykuły papiernicze i biurowe
Zabawki i książki
Leki, witaminy, akcesoria medyczne

Newsletter

Wyrażam zgodę na przesyłania mi na podany adres e-mail (za pomocą środków komunikacji elektronicznej) informacji (newsletter) o nowościach, ofercie handlowej i promocjach
Informacje o ochronie danych: tutaj
rzetelna firma

Uprawnienia konsumenta w razie niezgodności towaru z umową

1. Towar jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności jego:

1.1. opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi - również kompatybilność, interoperacyjność i dostępność aktualizacji;

1.2. przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny konsumentowi, o którym konsument powiadomił przedsiębiorcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który przedsiębiorca zaakceptował.


2. Ponadto towar, aby został uznany za zgodny z umową, musi:

2.1. nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;

2.2. występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla towaru tego rodzaju i których konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że przedsiębiorca wykaże, że:

a) nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,

b) przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,

c) publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję konsumenta o zawarciu umowy;

2.3. być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia konsument może rozsądnie oczekiwać;

2.4. być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które przedsiębiorca udostępnił konsumentowi przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.

3. Przedsiębiorca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności towaru z umową w zakresie, o którym mowa w pkt 2, jeżeli konsument, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha towaru odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w pkt 2, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy towaru.

4. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.

5. Przedsiębiorca może dokonać wymiany, gdy konsument żąda naprawy, lub przedsiębiorca może dokonać naprawy, gdy konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.

6. Przy ocenie nadmierności kosztów dla przedsiębiorcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności towaru z umową, wartość towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową.

7. Przedsiębiorca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której przedsiębiorca został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi przedsiębiorca.

8. Konsument udostępnia przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt.

9. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:

9.1. przedsiębiorca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową;

9.2. przedsiębiorca nie doprowadził towaru do zgodności z umową;

9.3. brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że przedsiębiorca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową;

9.4. brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych powyżej;

9.5. z oświadczenia przedsiębiorcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.

10. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową.

11. Przedsiębiorca zwraca konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o obniżeniu ceny.

12. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową jest istotny.

13. Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych towarów dostarczonych na podstawie umowy konsument może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych towarów, a także w odniesieniu do innych towarów nabytych przez konsumenta wraz z towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie towary zgodne z umową.

14. W razie odstąpienia od umowy konsument niezwłocznie zwraca towar przedsiębiorcy na jego koszt. Przedsiębiorca zwraca konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.

15. Przedsiębiorca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

Logowanie klienta

Aktualności

26-04-2024

Polecamy na weekend

Wafel CHOCO TALK 75g Baron- 2,99zł/szt.
25-04-2024

Polecane produkty

Polecane produkty
24-04-2024

NOWOŚCI Z ROŻNA!

NASZ SKLEP OFERUJE PYSZNE, PIECZONE UDKA ORAZ KURCZAKA Z ROŻNA SERDECZNIE POLECAMY !
20-04-2024

CZAS NA GRILL

18-04-2024

OGÓRKI 1 + 1 ZA ZŁOTÓWKĘ !

Kup produkt z oferty promocyjnej , a ogórki ćwiartki dostaniesz za 1 zł.
17-04-2024

RADIO

Polecamy !!!
10-04-2024

NOWOŚCI W NASZYM SKLEPIKU

NOWE PRODUKTY W NASZYM SKLEPIE !!!
10-01-2024

INFORMACJA

UWAGA!!!
Od dnia 11.12.2023 koszt pakowania próżniowego ponosi Nabywca. Kwota pakowania próżniowego wynosi 0,8zł/szt.


03-04-2024

Idealny prezent na każdą okazję !!!

30-03-2023

Paczki i kosze okolicznościowe

30-03-2023

KOSZTY DOSTAWY w Bielsku-Białej 2023r w zależności od wartości zamówienia

KOSZTY DOSTAWY:

wartość zamówienia do 300zł - 15zł koszt transportu;
wartość zamówienia od 300zł do 500zł - 10zł koszt transportu;
wartość zamówienia powyżej 500zł - gratis
16-09-2021

TORBY WIELOKROTNEGO UŻYTKU !

DBAJMY O PLANETĘ
23-12-2021

Opis zmian w funkcjonalnościach sklepu

23-12-2021

Elektroodpady

Odbiór elektroodpadów